dijous, d’agost 04, 2005

M'agrada l'Ubuntu Hoary

Tema:

Fa un més que he instal·lat l'Ubuntu al portàtil i cada dia estic més satisfet. Ara ja puc començar a fer balanç del que he guanyat.
Caixa de l'Ubuntu
Ubuntu 05, pujat per Souldriver.

Per què m'agrada l'Ubuntu Hoary:
- Instal·la automàticament les targes de xarxa LAN i Wi-Fi.
- Instal·la automàticament totes les aplicacions bàsiques.
- Configura automàticament la instal·lació doble amb un altre sistema operatiu disponible a l'ordinador.
- Configura gairebé la totalitat del meu portàtil: tecles especials, ratolí sensible, ports USB, etc.
- Munta automàticament, cdroms, dvds, discs clau USB, discs durs USB, ordinadors de butxaca USB, GPS Sèrie i USB, i els puc desmuntar de forma quant vull amb un sol clic de ratolí.
- He importat tots els meus documents i configuració pel Plucker del meu ordinador de butxaca, de forma automàtica.
- He importat tot el meu correu, preferits del navegador i documents personals (fulls de càlcul, procés de text i presentacions) amb els mateixos programes i presentació que tenia abans a Windows.
- Disposa de tots els programes bàsics, gestió de carpetes, 4 escritoris virtuals, editor de textes, editor de gràfics, reproducció de so, mp3 i ogg, missatgeria instantània, telefonia IP, amb una interfície molt semblant al sistema operatiu que he fet servir durant més de 10 anys.
- Disposa d'un senzilla i completa guia d'Usuari.
- Un escriptori molt configurable, amb indicació a la barra d'estat de l'estat de la xarxa, hora, rendiment, finestres, temps metereològic, indicadors bursàtils, etc.
- Puc baixar de forma molt senzilla i segura totes les actualitzacions i pegats dels sistema, de forma segura i senzilla, automàtica, o manual, o no fer-ho si no vull.
- Puc compartir arxius de forma segura amb altres ordinadors de la meva casa o oficina de forma senzilla, sense importar quin sistema operatiu tenen.
- Em permet sincronitzar el meu ordinador de butxaca Palm.
- Disposo d'un programa de navegació GPS gratuït - GPS drive - amb mapes gratuïts de tot el món, entre altres, amb suport de veu.
- La cerca de noves instal·lacions és molt senzilla.
- La instal·lació de nous programes és molt senzilla, el sistema s'ocupa de comprovar totes les dependències, proposar les aplicacions que es necessiten i demana autorització per fer-ho.
- Permet canviar la configuració.
- Em permet connectar remotament al meu escripori Linux i Windows.
- El canvi de configuració és molt segur.

El que no m'agrada:
- Suport insuficient del català, no és automàtic per a algunes aplicacions, cal canviar els fons d'instal·lació i algunes aplicacions encara no estàn traduïdes.
- No disposa d'una guia d'usuari completa en català.
- Dóna alguns problemes de dependències amb algunes aplicacions.
- Dóna alguns problemes per veure alguns DVDs.
- La instal·lació de dongles Bluetooth USB no és automàtica.
- El gestor d'instal·lació d'aplicacions Synaptic no ve instal·lat.
- No hi ha suport de veu en català.
- No m'agrada l'escriptori inicial de l'Ubuntu, ni l'esquema de colors.

Em resum, puc fer el mateix que a Windows, tan en un ordinador de taula com en un portàtil, i no he tingut més problemes dels que vaig tenir per a començar amb el Windows, a més és molt més configurable, i no m'obliga a complir una llicència impossible de complir.

Guies d'Ubuntu:


Vols rebre els CD's de l'Ubuntu a casa sense cap cost?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada