Tema: Veu Llengua catalana Voice Galindaines
Fa temps que diem que les eines de generació i reconeixement digital de veu han de jugar un paper molt important per al posicionament de la llengua catalana. Aquest moment ja ha arribat, i no està clar que anem progressant adeqüadament.
Ja tenim molt productes de gran consum que la fan servir i no hi ha la opció de fer servir la llengua catalana. La presència a les operadores de mòbils és insuficient i als vehicles inexistent. Els ordinadors de butxaca no en són una excepció. La indústria automobilística segueix sent el motor de la economia i si perdem aquest tren serà molt difícil, sino impossible, recuperar el temps perdut.
Ford està fent actualment una campanya a Catalunya amb el Ford Fusion. Per això és necessari la col·laboració de tots. Si tots exigim el català ho podem aconseguir. Si no ho fem el català seguirà endarrerit. Les estratègies comercials donem afortunadament cada cop més importància a la satisfacció dels clients. I no ens podem mostrar satisfets sino es té en compte la nostra llengua. Encara diré més: és important que mostrem la nostra satisfacció si tenen en compte el català i el nostre rebuig si no és així. En qualsevol cas no podem restar callats i deixar que el silenci ens fagi complices.
Els sistemes de veu en català existeixen i de la màxima qualitat per que s'han desenvolupat. Només heu de sentir els articles en català de PalmCAT.org:
Però actualment aquests sistemes no s'han venut per que els fabricants de vehicles no ho consideren necessari. I això és per que nosaltres els clients no ho hem exigit. I ho hem de fer.
Per això cal que:
1 - Si adquirim un vehicle demanem per escrit que els sistemes de veu, a més de tota la retolació i documentació escrita estiguin en català. Si ho són hem de felicitar per escrit als fabricants i si no ho són hem d'omplir un full de reclamacions amb les nostres exigències. També hem de denunciar-ho a les oficines d'atenció al consumidor. Per això hi són.
2 - Si no pensem adquirir un vehicle, igualment hem de fer la reclamació per escrit. Podem solicitar una prova del nou Ford Fusion a http://www.ford.es o al telèfon 902 442 442 o a qualsevol altre fabricant, i igualment, si ho són hem de felicitar per escrit als fabricants i si no ho són hem d'omplir un full de reclamacions amb les nostres exigències. També hem de denunciar-ho a les oficines d'atenció al consumidor. Per això hi són.
Ara és el moment. Si no ho fem serem complices. I ja serà massa tard.
Paco Rivière
Coordinador de PalmCAT
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada