diumenge, d’abril 24, 2005

CAT, una vegada més

Tema:
CAT - Notícia a Vilaweb i a TV3

Bon dia,

N'estic fart i refotut.
Dissabte 23 d'abril, dia de Sant Jordi, sant Patró de Catalunya, a 14.00h a la imposada frontera que migparteix el nostre país, la policia nacional espanyola em va parrar. M'ha obligat a arrencar el CAT de la matrícula.

Els fets:
Dissabte 23 d'abril anavi amb 6 nens de 5 a 13 anys a participar a la Trobada de Colles de Foc Infantils dels Països Catalans a l'Hospitalet de Llobregat.
A 14.00h nos fem parar a la frontera per un policia. No em demana cap paper de res ni de ningú (Dels 6 nins i nines cap eren meus). Tot seguit me parla en castellà que tregui l'enganxina CAT per a posar la E d'espanya. Li demani que m'ensenyi la llei, que em posi una multa, però de treure la CAT no voliï. Ell continua que és il.legal que Catalunya no és cap país, i ja que no existeix Catalunya no se pot posar CAT a les matrícules i que la E és obligatòria.
Li demani disculpes però el meu cotxe porta matrícula de l'estat francès, que sóc nord-català i que de E no tinc cap obligació de posar-ne, que no veig per què seria més legal posar la E que la CAT en el meu cas.
Aquí se posa com una olla de cols i me diu que sóc un mal educat, que ell em parla en castellà i que si jo tinguès una mica d'educació li hauriï de parlar també en castellà i acaba ordenant-me de parlar-li castellà!
Li expliqui ni E espanyola, ni castellà, que a Perpinyà parli català sense cap problema però que l'espanyol no el dominava, tot just el podia entendre.
Si no haguès tingut els nins no sé què hauriï fet, però s'ha posat tan nerviós, m'explicava que ell representava la llei i que l'havia d'escoltar i que me calia arrencar la CAT.
He arrencar la CAT de davant abans d'arrencar, no haviï avançat d'un metre que me parava de nou per a arrencar la CAT del darrere. Evidentment 1 km més a baix, a La Jonquera tornavi a catalanitzar el cotxe... per davant i per darrere!

Passi per aquesta maleïda frontera 50 vegades l'any,
Qüestions:
Me poden impedir circular pel meu país aquests imperialistes?
Si realment és prohibit posar la CAT per què no volen multar?
Això és l'Europa de la lliure circulació?
Quantes vexacions haurem d'aguantar?
Fins quan nos farem insultar perquè parlem català?
Quan s'acabarà el colonialisme a Europa?
Quan serem respectats com a catalans?

Hervé pi
Bao 66540
Catalunya Nord
______________
Informació sobre multes i recursos

Actualització: Notícia a Vilaweb i a TV3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada