dijous, de juliol 31, 2008

Instal·lant eeebuntu

Instal·lant eeebuntu al eeepc 701 (4GB)

Primer pas: Còpia de seguretat amb partimage
Per tal de poder restaurar el sistema original, primer farem una còpia de seguretat.
Caldrà preparar un llapis USB amb rescuecd
(Nota: aquest pas és innecessari ja que és molt senzill restaurar el Xandros amb el CD inclòs i un lector de DVDs).
sudo mount -o loop -t iso9660 systemrescuecd-x86-1.0.4.iso /dev/cdrom

cp /media/cdrom/syslinux/syslinux.cfg /media/disk/
cp /media/cdrom/sysrcd.dat /media/disk/
cp -r /media/cdrom/isolinux/* /media/disk/
cp -r /media/cdrom/bootdisk /media/disk/
umount /media/disk/
(si cal) sudo apt-get install syslinux
sudo syslinux /dev/sdi1
sync
sudo apt-get remove syslinux


Nota: Per arrencar el eeepc des del llapis USB és molt útil l'opció de prèmer la tecla Esc mentre arrenca per tal d'anar al menú per triar el dispositiu d'arrencada. Cal fer-ho quan surt el missatge Press F2... a la part inferior de la pantalla. A vegades cal arrencar alguns cops per veure el missatge.

Podeu veure com fer la còpia de seguretat amb Partimage

En el meu cas, l'eee disposava de 4 particions que cal desar: sda1 sda2 sda3 i sda4, el meu llapis USB

Espai i temps necessari, per comprimir-les en format bzip2:
Partició Mida Temps per copiar-la
sda1 746MB 40 min (partició de 2,3GB
sda2 146MB 6min 1,42GB)

Ara ja podem fer el que volguem i restaurar l'original si no ens agrada

Segon pas: Instal·lar eeebuntu
Basat en això.
Cal baixar l'arxiu iso, el guió per preparar el llapis USB
Seguim les instruccions d'instal·lació

En lloc del que diuen les instruccions, cal fer:
sudo bash ./isotostick.sh --noverify ./eeebuntu-rc2.iso /dev/sdi1

Petites solucions
De menys a més arriscades (esteu advertits!)
1. Per que funcioni el LED del Wifi
sudo gedit /etc/sysctl.conf
Afegir:

# Wifi led fix
dev.wifi0.ledpin=1 dev.wifi0.softled=1

2. Per reduir el soroll del ventilador i el consum: eeepc-fancontrol

3. L'escriptori és molt maco, però es bloqueja continuament, i el vaig desinstal·lar



4. Reduïr l'accés a disc

Afegeix a /etc/sysctl.conf:

vm.dirty_writeback_centisecs = 15000

I a /etc/fstab:
tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0
tmpfs /var/tmp tmpfs defaults 0 0
tmpfs /var/lock tmpfs defaults 0 0
tmpfs /var/spool/postfix tmpfs defaults 0 0
tmpfs /var/log tmpfs defaults,size=128m 0 0
tmpfs /var/run tmpfs defaults,size=128m 0 0

5. Eliminar aplicacions innecessàries:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get remove gimps brasero sound-juicerdwd+rw-tools libdvdnav4 libdvdread3 nautilus-cd-burner wodim
sudo apt-get install gnome-games
sudo apt-get autoremove
sudo apt-get autoclean

6. Overcloking
No ho he provat:
http://www.eeebuntu.org/forum/viewtopic.php?t=221

Resultats (RC1)

Suspensió: - Perfecte (salta el controlador de so) (en uns 10 segons)
Botó suspendre: - Perfecte (Fn+F1)
Hibernació: NO nomes bloca la pantalla
Boto wifi falla, al menys el led no s'apaga *
Wifi - Perfecte
Iluminació de la pantalla: - Perfecte *
Mute: - no funciona *
Volum: - el controlador de volum funciona, salta en suspendre, però es torna a carregar
Webcam; - Perfecte

* solucionat compilant amb config701.sh

5. Suspensió
Cap problema. Però amb l'hibernació, vaig estar provant totes les possibilitats, estudiant a fons el problema i no me'n vaig acabar de sortir.

He intentat el següent (hibernació):
http://www.cyberciti.biz/faq/linux-add-a-swap-file-howto/
http://ph.ubuntuforums.com/showthread.php?s=057d62ff1c3da163b87c821b07a774f4&t=471855
http://ph.ubuntuforums.com/showthread.php?s=057d62ff1c3da163b87c821b07a774f4&t=471855&page=16
http://www.digipedia.pl/man/s2both.8.html
http://zechs.dyndns.org/wordpress/?p=234

4 comentaris:

  1. Una explicació fantàstica, Paco!

    Alguns dubtes:
    - Porta Xfce, oi? Per quin escriptori l'has substuït?
    - I, quant tarda en engegar? (Aquest darrer detall em sembla molt important per a l'ús que jo pense donar-li.)
    - Quant espai ocupa en acabar la instal·lació?

    Ehem... espere no resultar pesat amb tantes preguntes.

    ResponElimina
  2. Bones!!!
    Ja se que sou usuaris/fans d'ubuntu, però a lo millor en aquesta plana trobeu alguna idea per el tema rendiment.

    http://fedoraproject.org/wiki/Eee_PC

    Salutacions,

    ResponElimina
  3. Doncs em sap greu, però ja no el tinc disponible. Miraré si tinc el que em demanes a les meves notes. Ara estic provant l'ACER Aspire One, que al mateix preu, a més ofereix:
    * Pantalla més gran i amb més resolució
    * Doble capacitat de disc
    * Teclat més gran
    * Dues ranures SD (1 multifunció)
    * Llum de tecles majúscules bloquejades
    * Alimentador més estàndar i per tan millor per viatjar en avió

    ResponElimina
  4. Sona molt bé aquest ACER. Jo ja estic apreciant algunes limitacions de l'Eee, però m'hi hauré de conformar. M'he de rellegir amb atenció els teus comentaris sobre les coses que no acaben d'anar amb l'Eeebuntu, i ja em pensaré si me l'instal·le.

    ResponElimina