dimarts, de novembre 18, 2014

Suport exfat fs a Ubuntu 14.04 LTS

Què vol dir FAT?
Taula d'Assignació de Fitxers, en anglès, File Allocation Table (FAT) és un sistema d'arxius desenvolupat per a MS-DOS, així com el sistema de fitxers principal de les edicions no empresarials de Microsoft Windows fins a Windows Me. Wikipedia

Limitacions:
El format FAT només permet assignar unitats de fins a 32 GB de capacitat, concretament amb la versió FAT32.

Amb el meu mòbil venia una tarja SD de 64 GB, i evidentment el primer que vaig fer es formatar-la amb ext4. Però per sorprenent que sembli, el sistema android-linux no podia reconèixer-la, ni tan sols després d'instal·lar Cyanogenmod 11!

Així que la vaig haver de tornar a formatar amb exFAT. Llavors utilitzava Ubuntu 12.04 LTS i tot va anar bé. Per instal·lar el suport exFAT només cal fer:

sudo apt-get install exfat-fuse exfat-utils

Però quan vaig passar al 14.04 LTS el suport exFAT no va funcionar, i els intents de reinstal·lar-ho donen aquest resultat:

S'han trobat errors en processar:
 /var/cache/apt/archives/exfat-fuse_1.0.1-1_amd64.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)


La solució és molt senzilla de trobar, però em va costar força temps, fins i tot vaig preguntar alguns experts, que tampoc la van trobar:
Obrint el Gestor de Paquets Synaptic i cercant exfat, trobem un nou paquet fuse-exfat que tot i que les dependències no ens ho indiquen (!) permet instal·lar el paquet exfat-utils!

Així que les instruccions per a Ubuntu 14.04 són simplement fem:

sudo apt-get install fuse-exfat exfat-utils

I recordem demanar ajuda al Synaptic el proper cop!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada