divendres, de juliol 01, 2005

Samsung no sap respectar les llicències (Devolució de Windows-3)

Tema:

Ara la nova resposta és:

Clicant l'imatge s'accedeix a una versió d'alta resolució, gentilesa de http://flickr.com
Samsung no cumpleix la CLUF

http://www.samsung.es/
Paco Rivière

Gracias por su consulta

[Solución]
Estimado cliente , el sistema operativo viene incluido con la compra del portatil y por lo tanto no hay opción de devoluciónde este

Si desea realizar alguna consulta más estaremos encantados de ayudarle.

Atentamente
Jorge Arias diaz

Samsung Electronics Iberia, S.A.
Customer Care Center
Tel.: 902 10 11 30
Página Web: www.samsung.es

[Producto] NX05PRC002/SES

[Datos del Cliente] (Omesos aquí)

Potser és que la llicència només l'hem de complir els que la paguem.

La meva resposta a Samsung (0:08 02/07/2005) ha estat:

A la atenció de Jorge Arias Diaz, Samsung Electronics Iberia, S.A., Customer Care Center, Tel.: 902 10 11 30, Página Web: www.samsung.es
cc: Jose Luis Rodriguez Lopez, Samsung Electronics Iberia, S.A., Customer Care Center, Tel.: 902 10 11 30, Página Web: www.samsung.es

Apreciado señor Arias,

Dado que me contesta usted que el sistema operativo "viene incluido con el portàtil y por lo tanto no hay opción de devolución de este", me veo oblidado a recordarle el segundo párrafo de la CLUF del Windows XP Home:

"Al instalar, copiar, descargar, tener acceso de otra manera a utilizar este software, usted acepta quedar obligado por los términos de este CLUF. Si no está de acuerdo con los términos de este CLUF, no puede utilizar ni copiar el software y debe ponerse en contacto cuanto antes con el fabricante para obtener instrucciones acerca de cómo devolver el producto o los productos no utilizados a los efectos de tener un reembolso de acuerdo con la directivas de devolución del fabricante"

Estarà de acuerdo en lo ilógico de la situación: se puede entender que por acelerar los pedidos, por logística o por no personalizar tanto cada equipo se entreguen las máquinas con un sistema ya preinstalado, pero de ahí a poner trabas a una situación reconocida (la devolución del producto) en un contrato firmado y enviado por la propia compañía resulta del todo incomprensible. Cómo es posible que no tengan previstos (o claros) los mecanismos a seguir ante situaciones como éstas?

Tal como yo entiendo su respuesta, significa que su empresa está violando la CLUF de Windows, y antes de comunicarlo a
la oficina local de defensa del consumidor, a la subsidiaria de Microsoft en España, a la Business Software Alliance (BSA) y al departamento jurídico de Microsoft (Central europea: Legal Department, Microsoft European Headquarters, Tour Pacific, Cedex 77, 92977 París -- La Defense, Francia, según se indica en http://www.microsoft.com/windows2000/es/professional/help/lic_what_to_do.htm) le ruego que me aclare esta absurda contradicción, entre mi obligación de ponerme en contacto con el fabricante (usted) para obtener unas instrucciones de devolución, que según su mensaje no es posible.

Por último, indicarle que nuestra negociación está siendo seguida con gran interés en mi blog: http://galindaines.blogspot.com que sólo en estos tres úlimos días ha recibido tantas visitas, comentarios y enlaces como en los últimos seis meses.

Cordialmente,

Paco Rivière

Continua... (S'admeten sugerències = comentaris!)

Resum:
Burofax per reclamar la devolució de la llicència Windows
Compra de l'ordinador amb la llicència "opcional" i trucada a Samsung
Resposta de Samsung (no saben català)
Resposta de Samsung (no hay opción de devolución)
Reclamació a Consum
Samsung diu que ho estudiarà...

Enllaços relacionats:
Business Software Aliance Formulari de denúncia
Business Software Aliance Preguntes més freqüents

7 comentaris:

  1. d'entrada, envia-li el text integre de la llicència i diga-li que estan violant les seves pròpies lleis.

    de passada, adjunta-li la referència de la reclamacio que t'hagin donat al Sindic de Greuges i a tot arreu on hagis posat denúncia.

    i finalment dona-li l'adreça del teu bloc explicant que "una amplia comunidad de usuarios está siguiendo con mucho interés el caso, aumentando así el renombre de su empresa y, de alguna forma, alterando su cuenta de ventas."

    si els hi toques els beneficis, es posen nirviosos ;-)

    ResponElimina
  2. Gràcies per la teva opinió. Evidentment no en conformaré amb aquesta resposta...

    ResponElimina
  3. molts d'ànims amb la teva croada. Estas obrint camí!

    ResponElimina
  4. No hi entenc de lleis... però no estan violant la llicència del Windows? Una cosa que podries fer és comunicar a Microsoft España que els de Samsung estan violant la seva llicència. Més que res com a "experiment" per saber què diuen, no oblidem que el que està fent Samsung (violar llicències de propietat intel·lectual) és exactament el que fan els "pirates"... no tenia MS un servei especialitzat per atendre denúncies contra "pirates"???

    ResponElimina
  5. Hola.

    Molt bona la teva croada.
    Jo estic interessat en un Acer, i clar, porta el windows XP. Com que suposo que la llicència de windows serà la mateixa ara els hi estic enviant un email demanant com ho he de fer per tornar-lo (això abans de comprar).

    Jo soc soci de la OCU, tinc un lloc més on anar a emprenyar.

    Per cert, i posar una denuncia per estafa ? Només caldria anar als mossos em sembla.

    Molta sort.

    ResponElimina
  6. doncs jo crec que hauries d'emprenyar a tots els que se t'acudeixi.
    fes-te sentir!

    jo tinc claríssim que el pròxim ordinador me'l munto a peces.

    em sembla que si els ho dius a microsoft hi podrien prendre cartes... no suporten que els violin la llicència, però entre uns pelmes iuns altres...

    xadap@debian:~$ uname -a
    Linux debian 2.6.8-2-386 #1 Thu May 19 17:40:50 JST 2005 i686 GNU/Linux
    xadap@debian:~$

    xD

    ResponElimina
  7. La hòstia (amb perdó) la teva aventura. Sembla una película de riure, per lo insistent de les teves (nostres) demandes i la teva infinita paciència i ressolució, m'ho he passat de conya llegint-ho. Suposo que els "Néstors" i companyia pensen que estan parlant amb un sonat excèntric, però si tens èxit reberan una allau de sonats... al menys jo ho penso fer! Espero amb impaciència la nova entrega del "culebrón". Ànims!

    Ricard

    ResponElimina